Akreditovaný seminář čtenářská gramotnost

Potřebujete si zjednodušit přípravu na hodiny, více upoutat a udržet pozornost žáků a prohloubit jejich čtenářské dovednosti?




Akreditovaný seminář čtenářská gramotnost



název semináře: “Posílení čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. stupně”
č. akreditace: 11416/2020-6-205
časová dotace: 8 vyučovacích hodin (akreditace i pro 16 hodin)
místo konání: v prostorách objednatele
cílová skupina: pedagogové 1. a 2. stupně, knihovníci
počet účastníků: 10 - 25
lektorka: Mgr. Lada Kudláčková
cena: 2 500 vč. DPH/osoba (cena zahrnuje 8 vyučovacích hodin, certifikát, 1 vzdělávacípomůcku)

Náplň semináře: Potřebujete si zjednodušit přípravu na hodiny, více upoutat a udržet pozornost žáků a prohloubit jejich čtenářské dovednosti? Seminář zaměřený na praktické metody a strategie čtenářské gramotnosti a kritického myšlení. Práce s herními prvky a s formou zážitkového vyučování. Cílem je inspirovat a vzájemně sdílet zajímavé zkušenosti. 


Seminář je orientovaný na prohloubení dovedností žáků v oblasti čtenářské gramotnosti. Z velké části budou použity didaktické herní prvky různých deskových her, které účastníkům semináře otevřou nové možnosti jejich využití ve výuce nejen českého jazyka.

  • Aktivity na podporu motivace mladých čtenářů – zajímavé způsoby výběrů textů a knih, aktuální témata zájmů mladé generace.
  • Motivační úkoly před zahájením četby.
  • Zážitkové čtení – Čtenářská restaurace – výstavba univerzálních pracovních listů pro zpětnou vazbu.
  • Praktické využití knih Hravé čtení ve výuce s výkladem použitých metod kritického myšlení, koheze a koherence textu; manipulace v písemném projevu; čtení všemi smysly; výstavba příběhu; myšlenková mapa, věcné čtení.
  • Představení nové didaktické pomůcky Čtenářská věž, která obsahuje úkoly, které jsou čtenářům zadávány před, při i po čtení. Vše je univerzálně sestaveno tak, aby mohli žáci číst každý jinou knihu. Usnadní následné zpracování do deníků případně referátů či výpisků. Stále ale pracuje s herními prvky – hrací kameny různé barvy.
  • Tvorba „Čtecích listů“.
  • Inspirace a diskuze ke čtenářským deníkům – význam, skladba, hodnocení, autentické práce žáků 1. a 2. stupně.
Vzdělávací cíl: Seminářem chceme inspirovat a obohatit pedagogy o kreativní aktivity a didaktické hry, které dopomohou jejich žákům k prohloubení a zkvalitnění čtenářských dovedností, což jim umožní samostatně o textech přemýšlet a bez problémů získané informace interpretovat. Přínosem pro pedagogy je rovněž zjednodušení jejich práce, zkrácení doby přípravy a nabídka aktivit k upoutání a udržení pozornosti žáků.






Máte zájem o některý z našich seminářů? Chcete se na něco zeptat? Ozvěte se naší kolegyni Ladě.

Lada Kudláčková
metodička vzdělávacích programů

mobil: 725 550 827
e-mail: lada.kudlackova@albi.cz