Aktuality

Jaké prvky moderní pedagogiky, aktivity a strategie využívá ve své škole Radek Machatý, ředitel roku 2020/2021?

Za své téměř čtyřleté působení v pozici ředitele Základní školy Zaječice na Chrudimsku už stihl získat zlaté ocenění v anketě Ředitel roku v kategorii malotřídek. Svou práci dělá opravdu rád, a jak sám říká, mají to v rodině. Co se podle něj ve školství událo pozitivního a co je naopak třeba zlepšit?

17. 3. 2022  -  Rozhovory

Přečtu si

Snažím se pro děti hledat souvislosti v jejich světě, říká učitel informatiky Jan Fiala

Jak dnes vypadá hodina informatiky, jak řídit práci ve skupině a rozvíjet digitální gramotnost dětí na základní škole? Na to jsme se zeptali pana Mgr. Jana Fialy.

27. 1. 2022  -  Rozhovory

Přečtu si

Čím motivuje žáky Ivan Bauer, tvůrce interaktivních pomůcek do výuky a lektor zážitkové pedagogiky?

Učitel s 30 letou praxí na základní škole a v současnosti na gymnáziu v Kutné Hoře. Lektor zážitkové pedagogiky. Pořádá didaktické semináře pro učitele dějepisu pod názvem Cesty minulosti, zážitkové kurzy pro žáky ZŠ o dějinách 20. století a mnoho dalších. Podílí se na spolupráci s Albi na tvorbě interaktivní pomůcek do výuky – Kvído - Myšlenkové mapy - česká historie v souvislostech, Prvouka Vlastivěda v Kouzelném čtení.

17. 1. 2022  -  Rozhovory

Přečtu si

Nemám rád nudu a pasivní třídy, říká nejoblíbenější český učitel Tomáš Pírek

Učitelem chtěl být od útlého dětství. V žácích se snaží probouzet odpovědnost, kreativitu i umění přiznat vlastní chybu. Vítěz letošního ročníku soutěže Zlatý Ámos o nejoblíbenějšího českého učitele a vítěz kategorie Dětský Ámos vnímá žáky jako sobě rovné, sází na emoce a učí děti vzájemnému respektu.

27. 4. 2021  -  Rozhovory

Přečtu si

Žák je tím, kdo odhaluje tajemství, říká učitel roku Václav Fiala

Co je to badatelská metoda, jak se podle ní dá upravit vyučování a co na to říkají žáci? O tom jsme si povídali s Václavem Fialou, učitelem na pražské základní škole Brigádníků a vítězem Global Teacher Prize Czech Republic 2020. Žáci se podle jeho badatelského deníku učí chemii a biologii téměř sami.

22. 2. 2021  -  Rozhovory

Přečtu si

Jak oživit výuku českého jazyka se zapojením herních prvků při prezenční i distanční výuce?

Učitel se mnohdy nadře, aby své žáky zaujal. To platí pro prezenční i distanční typ výuky. Přímá interakce s žáky ve škole nelze ničím nahradit. Svět je opravdový, herní prvky „osahatelné“, zpětná vazba okamžitá. Učení na dálku má spoustu úskalí, příprava na něj je časově náročnější, svět je virtuální, opravdové emoce s vypnutým mikrofonem, kamerou nebo zaseklým obrazem lze jen těžce odhadovat.

8. 2. 2021  -  Jak na výuku

Přečtu si